Kazan z Dašického zátiší

Rozhledny Jablonecka 31. ročník

25.06.2012 18:32

Po pár letech jsme opět vyzkoušeli dálkový pochod "Rozhledny Jablonecka" - i když, ehm, naši "dálku" představovala trasa 12 km :)))

Počasí bylo nakonec místo avízovaného chladného polojasna na psiska až dost teplé, ale jasné výhledy stály za to.

Ráno si nás vyzvedává "tryskomyší" Dokýšovic tým už s nějakými 5-ti km v packách a scházíme společně do města na místo prezentace. Na cestu dostáváme příjemnou pozornost v podobě Kittelova životabudiče a už míříme rozehřátými ulicemi města k lesům vedoucím k rozhledně Černá Studnice. Psiskům je vedro a jakmile zaplujeme do lesa, letí se zchladit do potoka. Čeká nás 3,5 km prudké stoupání, naštěstí v příjemném lesním chládku.

Poslední kilometr před rozhlednou je sice na otevřené cestě, ale výhledy, které se před námi pomalu začínají otevírat dávají zapomenout i na horko. U rozhledny je živo a protože nespěcháme, dáváme zmzlinovou pauzu.

Z Černé Studnice scházíme po prohřátých loukách s výhledy na Ještědský hřeben a Jizerky směrem k další rozhledně Nisanka.

Výstup na Nisanku po jejích roštových schodech a roštovém ochozu je trochu dobrodružný, ale stojí za to. Zatímco uvázaná psiska čekají dole, my vidíme krásně až na Sněžku.

Volným tempem pokračujeme přes samotu Kynast zpět do města.

Protože čas pokročil, dáváme zastávku v mexické restauraci. Nabízejí tu dokonce menu pro psíky - 350 g psí konzervy + voda :)))) Naše psiska si ale musí nechat zajít chuť a uťapkaná klidně odpočívají ve stínu.

Poslední úsek rozpáleným městem, dostáváme diplom, odznak a sladkou odměnu na kterou se vždycky těším a pak už se loučíme s Dokýškem, kterého ještě s paničkou čeká dalších 5 km domů ... příjemně strávená sobota :)

© 2011 Všechna práva vyhrazena.