Kazan z Dašického zátiší

Valdštejn a Kopicův statek

02.02.2019 21:32

Klánovice 1.1., Valdštejn 2.2. ... hezké cifry... 

Do Českého ráje jsme utekli před sněhem, jak jsem si tedy tak myslela, jenže on byl i tady, sice v malé vrstvě, ale místy hodně nepříjemně a vzhledem k těmu srázům tady i nebezpečně zledovatělý ... 

psisku nikterak nevadilo, zato já lezla krokem. Zkratku ke křížům, které mě tak zaujaly na fotkách z Martiny podzimního treku, jsem nenašla a tak jsme to vzali přes spící hrad ... 

      

odtud k rozcestí "u Konic", které mi názvem tak připomíná tu šílenou anabázi na našem prvním Vokovi, a pak už neznačenou cestičkou ke Kalvárii u Valdštejna ...

jeskyňka s oltáříkem ...

      

a tři ohromné kamenné kříže jsou působivé, jen je tu v tom dnešním počasí nějak melancholicky ... 

Přemluvím psisko, aby vydržel posedět na fotku a pokračujeme lesní cestou směr Kacanovy, kterou známe z předloňského Pojizeří ... 

      

turistickou brzy opouštíme a neznačenou cestičkou to bereme pěkným krpálem, až ze mě i v tom sychravém počasí leje, k další zajímavosti Českého ráje, kterým je Kopicův statek ... 

      

"Lidová stavba z r. 1787, původní Jirošova rychta se sochou sv. Jiří z r. 1806. V údolíčku skalní reliéfy lid.umělce Vojtěcha Kopice" ... 

      

a musím říct, že se mi tu líbilo moc! Reliéfů je poměrně dost a člověk se musí trochu rozhlédnout, aby nějaký neminul ... 

 "Muflon"

a chce to také dostatek času a klid, který dnes díky tomu zasmušilému počasí máme a míjíme se jen s jednou skupinkou turistů, kteří nás brzy předejdou a tak jsme tu nakonec úplně sami ... nedovedu si představit, táhnout se tu v davu za hezkého počasí v sezóně :/

       

Reliéfů je spousta, ani jsem je nenašla všechny a po nezbytné fotce se lvem ...

      

      

dáme na lavičce nad statkem k psiskově radosti sváču a vydáváme se zpět. A ač je to sice jen pár kilometrů, nevím, jestli je to tím sněhem či co, ale dávají mi docela zabrat :/ 

                     

Bereme to nejkratší cestou opět přes Valdštejn ...

      

a v tom ledovatým sešupu jen vzpomínám na doma se válející trekové hole, které mě vůbec nenapadlo vzít!

fotky

   

 

 

 

© 2011 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořeno službou Webnode